TARİHÇE

Türkiye’de amatör radyo yayıncılığı daha eski tarihlere dayanmakla birlikte, devletin öncülük yaptığı ilk düzenli yayınlar, sınırlı bir alanda da olsa, Cumhuriyet’in ilk yıllarında başlamıştır. Dönemin yürütme organları radyo yayıncılığına geçiş sürecinde Ankara ve İstanbul'da kuruluş çalışmaları süren telsiz vericilerinin işletme hakkını 10 yıllığına, Sedat Nuri Bey’in önderliğinde, İş Bankası, Anadolu Ajansı, Falih Rıfkı (ATAY) ve Cemal Hüsnü (TARAY) Beylerin ortaklaşa kurduğu Türk Telsiz Telefon Anonim Şirketine (TTTAŞ) vermiştir. Bu şirket böylece iki istasyonu kendi ve Posta-Telgraf Telefon Genel Müdürlüğü (PTT) adına işletmiştir. “Yurtdışı Muhabere” adıyla Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde ve Cumhuriyetin ilk yıllarında yurt dışı yazılı haberleşme (mors yoluyla telgraf) ihtiyacı karşılanmıştır. “PTT İdaresi” adı altında bu hizmet geliştirilerek, telsiz telefon ve telex hizmeti de verilmeye başlanmıştır. Uydu ve Radyo link sistemlerinin gelişmesi ve uzak mesafe deniz haberleşme ihtiyacının artması sonucu yurt dışı muhabere hizmeti deniz telsiz haberleşmesine kaydırılmıştır.

1994 yılında Türk Telekom A.Ş.’nin kurulması ile deniz haberleşmesi “Telsiz İşletme Müdürlüğü” adıyla hizmetine Türk Telekom bünyesinde devam etmiştir. Deniz haberleşmesinin artan öneminden dolayı bu birim Türk Telekom A.Ş. Genel Müdürlüğüne bağlı Müstakil Ünite haline getirilmiş olup, Telsiz İşletme Müdürlüğü (Türk Radyo) 5189 Sayılı Kanun ile 01.07.2005 tarihinde fiilen Kuruluşumuza bağlanmıştır.

TELSİZ İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN  VERİLEN HİZMETLER

KISA MESAFE (VHF) İSTASYONLARI

VHF, Very High Frequency  (Çok Yüksek Frekans) sözcüklerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Deniz haberleşmesinde kısa mesafelerde yapılan haberleşmenin sağlanması bu frekans bant aralığı kullanılarak yapılmaktadır.




      ORTA MESAFE (MF) İSTASYONLARI

MF (Medium Frequency) orta frekans bant aralığına verilen isimdir.  VHF’e göre daha uzak mesafelerde haberleşme yapmak amacı ile kullanılır. 2182 kHz tehlike, aciliyet ve emniyet haberleşmesinin yapıldığı uluslararası frekans bandıdır.

 

UZAK MESAFE (HF) İSTASYONU 

HF  (High Frequency) , yüksek frekans bandıdır. VHF ve MF bantlarından erişimin sağlanamayacağı uzaklıktaki mesafelerle haberleşme ve düzenli meteorolojik bilgiler yayınlama ve benzeri amaçlar doğrultusunda kullanılır.

NAVTEX 

Navtex, denizcilere meteoroloji tahminleri, seyir bilgileri, aciliyet, emniyet ve denizde çalışma yapılan sahalar hakkında bilgi veren haberleşme cihaz sistemleridir. Gemilerin emniyetli seyirleri açısından önem taşıyan Navtex yayınları; tehlikeli cisim görülmesi, fener ve şamandıra arızaları, denizaltı kablo çalışmaları, askeri tatbikatlar, fırtına ihbarları, vb. gibi bilgilerin telsiz sistemleri aracılığı ile karadan gemilere doğru yayınlanan bilgileri içermektedir. Navtex yayınları, 518 kHz frekans bandında uluslararası dilde,  490 kHz frekans bandında ulusal dilde yayınlanmaktadır. Ayrıca,  4209.5 kHz frekans bandında ulusal dilde daha uzak mesafelerde bulunan Türk gemilerine hizmet vermek amacıyla Navtex yayınları yapılmaktadır. Navtex yayınları Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’nün resmi internet sitesinde anlık olarak güncellenmiş bir şekilde yayınlanmaktadır.

 

 



AIS BAZ İSTASYONLARI

AIS, gemilerin kimlik, mevcut sefer, draft, yük, varış limanı ve limana tahmini varış süresi, pozisyon, yerel zaman, pruva, gerçek hız, hareket durumu gibi bilgilerini kendi aralarında ve sahil istasyonları ile paylaştığı bir sistem olarak kullanılmaktadır.Türkiye kıyılarında bulunan AIS baz istasyonları üzerinden alınan bilgiler seyir, can ve mal emniyeti hizmetlerinin sağlanmasında önemli bir rol  üstlenemektedir.

                                                                                                  LRIT ULUSAL VERİ MERKEZİ

LRIT (Uzak Mesafeden Gemileri Tanımlanma ve Takip Sistemi); 1000 mili aşkın mesafedeki gemilerin Inmarsat uyduları üzerinden izlenmesidir. Gemiler günde minimum 6 saat aralıklarla pozisyon ve kimlik bilgilerini Ulusal Veri Merkezine aktarırlar. LRIT sistemi, gemilerin kimlik, konum ve zaman gibi bilgilerinin, taraf ülkelere dağıtılmasını sağlamaktadır. Sağlanan bu bilgiler sayesinde sistem ile seyir emniyeti ve deniz güvenliği artmakta, Arama ve Kurtarma faaliyetlerine katkıda bulunulmakta, deniz kazalarına acil müdahale edilmekte, ilgili diğer kurumlarla işbirliği sağlanmakta çevre kirliliği ile etkin mücadele edilmesi gibi birçok amaca hizmet edilmektedir. Türkiye Veri Merkezi 2010 yılında LRIT sisteminin bir parçası olmuştur.





FATURA SORGULAMA

DENİZ HABERLEŞME FATURALARINIZI SİTEMİZDEN ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYINIZ.

(Türk bayraklı gemiler ve Türkiye’de ödeme yapma taahhüdünde bulunmuş yabancı bayraklı gemiler için)

TELSİZ YILLIK KULLANIM, INMARSAT VEYA AMATÖR TELSİZ ÜCRETLERİ İÇİN TIKLAYINIZ.


AMATÖR TELSİZ HİZMETİ

AMATÖR TELSİZCİLİK SINAVINI YAPMA VE BELGE VERİLMESİ HİZMETİ

AMATÖR TELSİZ SINAV YÖNETMELİĞİ

AMATÖR TELSİZ SINAV SORU BANKASI

AMATÖR TELSİZ BELGE YENİLEMEK İÇİN ÖRNEK DİLEKÇE

AMATÖR TELSİZ BELGESİ KAZANANLAR İÇİN ÖRNEK DİLEKÇE

İNMARSAT AKTİVASYON ve DEAKTİVASYON HİZMETİ

İNMARSAT BAŞVURUSU İÇİN İSTENİLEN BELGELER.


TELSİZ MÜDÜRLÜĞÜ İRTİBAT NOKTALARI


İLGİLİ FORMLAR

HAVA ARAÇLARI İÇİN İNMARSAT AKTİVASYON FORMU

(REGISTRATION FOR SERVICE ACTIVATION OF AIRCRAFT EARTH STATION(AES))

KARA İSTASYONLARI İÇİN İNMARSAT AKTİVASYON FORMU

(REGISTRATION FOR SERVICE ACTIVATION OF LAND MOBİLE EARTH STATION)

DENİZ ARAÇLARI İÇİN İNMARSAT AKTİVASYON FORMU

(REGISTRATION FOR SERVICE ACTIVATION OF MARITIME MOBİLE EARTH STATION)

DENİZ VE HAVA BANDI TELSİZ RUHSAT İŞLEMLERİ


İSTENİLEN BELGELER

 

İLGİLİ FORMLAR

TİM-1 İLK BAŞVURU FORMU.(KURMA İZNİ İÇİN)

TİM-2 DEĞİŞİKLİK VE YENİLEME İÇİN BAŞVURU FORMU.

TİM-3 BİLDİRİM FORMU.(RUHSAT ALMA İÇİN)

DENİZ VE HAVA BANDI TELSİZ ÜCRET TARİFESİ (TİM-07)


Telsiz İşletme Müdürlüğünü harita üzerinde görmek için tıklayınız.(+40° 59' 46.14", +28° 47' 51.36")